كليب جديد لـ كايروكي بعنوان “جيمس دين”

وأخيرًا أول أغنية من ألبوم روما المنتظر لـ كايروكي، واختار الفريق أغنية “جيمس دين” علشان تكون بداية لإطلاق الألبوم الثامن.

قبل يومين من إطلاق الألبوم كامل بشكل رسمي، بتصدر كايروكي فيديو كليب لأغنية “چيمس دين” اللي أعلنوا عن موعود نزوله خلال الأيام اللي فاتت، وبنشوف ان بيغلب عليها طابع رومانسي، وبتسرد الكلمات والفيديو لمواقف بين اتنين عشاق مليانة لحظات ما بين حلو ومر بيحاولوا فيها التمرد على كل تقليدي، وبيقول أمير عيد “بحاول ابقى چيمس دين”، واحد من أساطير هوليوود اللي صورته الأفلام كرمز ثقافي للتمرد ولخيبة أمل المراهقة. وبيظهر مع أمير عيد لأول مرة الممثلة وصانعة المحتوى اللبنانية “آيه أبي حيدر“.

تم تصوير الفيديو بالكامل في لبنان، واخرجه المصري محمد الزيات اللي سبق واخرج العديد من الإعلانات الناجحة والمشهورة، وانتجته شركة Clandestino Films اللي سبق تعاونها في مشاريع كبيرة سواء في المشهد الموسيقي زي “معاليك”، “للوطن”، و “للرومان” لفريق مشروع ليلى أو في مجال السينما زي فيلم “كفر ناحوم” وغيرها من الإعلانات.
بيأتي ألبوم “روما” بعد ٣ سنوات من اخر ألبوم واللي حمل عنوان “أبناء البطة السوداء” وكمان بالتزامن مع جولة فريق كايروكي بأمريكا وأوروبا اللي بتضم ٧ مدن. أعلنت كايروكي عن ه أغاني من ضمن ١٢ أغنية من الألبوم المنتظر بجانب “جيمس دين” لحد دلوقت، هما; “روما”، “روبرتو”، “جوني كاش”، “كوستاريكا”، “تارانتينو”، وهيتم إصداره بشكل كامل على جميع المنصات يوم الجمعة ٢٣ سبتمبر.